Na początku bywa łatwo. Przychodzisz na YouTube z głową pełną pomysłów. Sypiesz z rękawa nowymi tematami i używasz ich bez hamulców. Tylko potem u wielu osób nagle następuje moment, kiedy tytuły na nowe filmy się kończą i zaczyna się panika. W najgorszym wypadku rzucają YouTube. Na całe szczęście Ty trafiłaś tutaj i dowiesz się, jak znaleźć pomysły na filmy na YouTube.
Jak znaleźć pomysły na filmy na YouTube i się nie wypalić?
Osobie z zewnątrz problem może wydać się błahy, ale tak naprawdę na YouTube brak ciekawego contentu mocno odbije się na statystkach kanału. O ile ilość wyświetleń nie wpływa bezpośrednio na zarobki, o tyle potencjał reklamowy wyświetleń już tak. Czas oglądania też jest czynnikiem decydującym o być albo nie być naszego kanału. Algorytm YouTube żywi się czasem oglądania, dlatego te pomysły są takie ważne. Musimy mieć ciągły dopływ świeżej krwi na kanał i to ciekawej świeżej krwi. Poniżej podam Ci kilka świetnych sposobów na odblokowanie Twoich zasobów i wydobycie nowych pomysłów na światło dzienne.
1. Problemy Twojego widza lub klienta
Przypomnij sobie, o co najczęściej pytają Cię widzowie. Z czym oni tak właściwie się zmagają? Jesteś projektantką wnętrz, to może Twoi klienci mają za małe powierzchnie. Opowiedz, jak urządzić małe mieszkanie, łazienkę, sypialnię, kameralny ogródek. Uczysz rysunku, więc Twoi klienci pewnie mają problemy z pewnymi technikami. Zagłęb się w najczęściej popełniane błędy.
Zastanów się, jaki problem ma widz i daj mu swoje rozwiązanie. Jeżeli znasz się na swojej niszy, to niejeden problem przyjdzie Ci do głowy. A jeśli masz dobry kontakt ze swoją społecznością, to po prostu zapytaj, co ostatnio sprawia najwięcej kłopotów.
2. Zainteresowania grupy docelowej
Przemyśl sprawę naprawdę dobrze. To że Twoje klientki interesuje rysowanie liter (hand lettering), nie oznacza, że musisz swoją burzę mózgu skupić jedynie na tym zainteresowaniu. Rozejrzyj się i zobacz, kogo interesuje Twoja praca. Może okaże się, że są to mamy małych dzieci i może zrobić odcinek specjalny typu hand lettering dla dzieci. Może Twoje podopieczne jako psychodietetyka sporo ćwiczą. A może chciałyby się dowiedzieć, czy należy jeść przed czy po treningu. Uczysz przemawiania publicznie albo języków i widzisz, że czegoś brakuje Twoim klientom. Może opowiedz im o sposobach pracy nad pewnością siebie w kontekście Twojej dziedziny.
Twój widz czy klient nie jest tylko osobą, którą interesuje Twój temat. Ma także wiele innych zainteresowań, które korelują z tym, po co przychodzą na Twój kanał. Wykorzystaj to.
3. Case Study
Jak już jesteśmy przy klientach, to zastanów się, czy masz jakąś próbkę osób, o których możesz nakręcić film. Nie mówię tutaj o zdradzaniu danych osobowych a jedynie o przybliżeniu sylwetki i historii klienta, któremu pomogłaś. Ludzie lubią takie prawdziwe historie, bo czują, że nie są sami, utożsamiają się z bohaterem Twojej historii. Jednocześnie Tobie rośnie status eksperta, bo historia klienta dodaje wiarygodności i prestiżu.
Jak się wybić na YouTube w 2021 roku od zera, dzięki planowaniu?
4. Opinie, recenzje
Case Study bazuje na opowiedzianej przez Ciebie historii, ale kto Ci zabroni zaprosić swoją klientkę do nagrania, aby opowiedziała swoją historię i zapisała na wideo opinię na Twój temat. Możesz przeprowadzić wywiad z taką osobą, wtedy pokażesz dobrą relację i to, że lubią Cię inni ludzie. Możesz także wysłać pytania, na które klient odpowie w nagranym filmie. Pełna dowolność.
5. Nowości w Twojej branży
Wystarczy subskrybować jakiś magazyn branżowy i już co miesiąc masz kilka nowych pomysłów na filmy. Każda branża się zmienia, dlatego warto śledzić te zmiany i o nich nagrywać. Możesz sobie wyobrazić, jak wyglądała Twoja praca np. 5 lat temu i porównać to z teraźniejszością. Dzięki temu wyłapiesz różnice.
6. Nowe funkcje/usługi
W zależności od tego, czym się zajmujesz sprawdź, o jakich nowych funkcjach możesz nagrać nowe wideo. Twój produkt ma większą użyteczność, nagraj o tym. Dzięki dodanym kieszeniom Twoje torby mogą pomieścić więcej gadżetów, nakręć o tym film i pokaż to widzom. Do Twoich usług kosmetycznych dodałaś możliwość skorzystania z masażu limfatycznego, opowiedz, czym to polega. Każdy szczegół Twojej działalności jest ważny.
7. Aktualizacje filmów
Często szukając pomysłów, zapominamy, że nasze filmy z przeszłości mogą się w mniejszym lub większym stopniu dezaktualizować. Powody są dwa. Zmianie mogła ulec sytuacja, technologia, sposób wykonywania usługi. Ale równie dobrze to po prostu Ty mogłaś się zmienić z czasem. Przecież się rozwijasz, prawda? Spójrz na swoje filmy z przeszłości i zastanów się, czy nie możesz ich nagrać lepiej, z większą wiedzą. Może coś Ci za pierwszym razem umknęło a może po prostu liczby się zmieniły. Kradnij swoje stare pomysły i rób z nich nowe filmy na YouTube z dopiskiem roku, w którym nagrywasz. Ludzie chętniej oglądają aktualne filmy.
8. Wyszukiwarki
Prościej już nie można. Wchodzi a takie Google czy nawet sam YouTube i krok po kroczku wpisujesz słowa kluczowe powiązane ze swoją niszą. Po pierwsze będziesz widzieć, co sama wyszukiwarka podpowiada Ci po wpisaniu każdego kolejnego słowa. Te dodatkowe propozycje, które rozwijają się w dół, gdy wpisujesz swoje hasła, to nic innego jak zapytania użytkowników danej przeglądarki.
A jeśli jeszcze Ci mało, to poszukaj innych wyszukiwarek słów kluczowych, wpisując w Google: wyszukiwarka słów kluczowych. Chociażby Google Trends może Ci pomóc.
9. Twoja konkurencja
Zawsze możesz też po prostu zajrzeć na kanał konkurencji i przejrzeć ich filmy. Tylko mi proszę nie kopiuj ich treści. Myślę, że to jest oczywiste. Jednak musisz sobie uświadomić jedną rzecz. Nie ma już na świecie prawie żadnej dziedziny, w której konkurencja nie mówiłaby o tych samych tematach. Zobacz taki sobie YouTube. Czy ja jestem jedyną osobą na YouTube, która nagrała film o tym, jak robić na YouTube krótkie filmy inaczej Shorts? Oczywiście, że nie. Czy to oznacza, że nie mogę o nich nagrywać. No jasne, że mogę. To tak jakby zabronić komuś być dietetykiem w Płocku, bo już jeden dietetyk obsługuje to miasto.
Patrząc na content konkurencji, zajrzyj szczególnie w komentarze! To jest miejsce, gdzie wychwycisz luki w filmie konkurenta. I nie robisz tego, żeby napisać tej osobie, że haha zapomniałeś o XYZ, tylko po to, aby uzupełnić tą lukę na YouTube. Możesz wtedy być kontynuacją filmu konkurenta a nie jego kopią. A tak swoją drogą, to co mądrzejsza osoba na platformie wie, że tak naprawdę wszyscy gramy do jednej bramki, bo nam wszystkim zależy, żeby widzowie byli na platformie jak najdłużej i często na nią wracali.
10. Tube Buddy
Tube Buddy jest to rozszerzenie do przeglądarki, dzięki któremu zbadasz każde wideo swoje i konkurencji a jednocześnie wybadasz siłę swoich pomysłów i słów kluczowych. Tube Buddy podpowie Ci kolejne słowa i frazy kluczowe, które dają Ci odpowiedź na pytanie, jak znaleźć pomysły na filmy na YouTube.
Możesz zainstalować Tube Buddy z tego linka (jest to link afiliacyjny): https://www.tubebuddy.com/agataguzy
Wymyślam pomysły na filmy NA ŻYWO
Tymczasem już 28 kwietnia 2021 poprowadzę Webinar, na którym nie tylko opowiem o tym, jak poradzić sobie z niemocą twórczą i brakiem pomysłów na filmy. Będę także na żywo odpowiadać na pytania uczestników i wymyślać im pomysły na filmy w różnych branżach. Możesz dołączyć do webinaru TUTAJ.
Nie masz jeszcze kanału na YouTube albo dopiero zaczynasz?
Jeżeli chcesz zacząć na YouTube, to dołącz do newslettera i pobierz bezpłatnie Ebooka „7 błędów, których trzeba uniknąć, zakładając kanał na YouTube”