Jak się wybić na YouTube w 2021 roku?
Jeżeli chcemy założyć kanał na YouTube i mamy w głowie marzenie, żeby się wybić na YouTube w 2021 roku, to musimy zrozumieć cały proces tworzenia kanału. Tak naprawdę ta część, którą jest założenie kanału, tworzenie miniatur, nauka nagrywania filmów i montażu, optymalizacja filmów, to tylko składowa tworzenia kanału. Jeśli dążysz do tego, aby się wybić na YouTube, to musisz zaplanować strategię. Składają się na nią działania takie jak planowanie, harmonogramy, wyznaczenie celów, szukanie zasobów do wykorzystania i analizowanie dotychczasowych wyników. Należy pamiętać, że sprawy techniczne nic nie dają bez strategii, ale sama strategia bez nauki spraw technicznych nic nie zdziała, bo jakość materiałów zahamuje wzrost kanału.
Jak się wybić na YouTube i zacząć od zera w 2021 roku?
W poprzednim poście blogowym poruszyłam temat wstępu do planowania naszego kanału. Tłumaczyłam, dlaczego taka ważna jest nisza, konsekwencja oraz ustalenie naszych zasobów. Przeczytasz o tym TUTAJ.
Dzisiaj ustalimy, co możesz wyciągnąć z tych zasobów i niszy, aby zaplanować, jak wybić się na YouTube, nawet jeśli dopiero zaczynasz.
Jaki jest cel twojego kanału ?
Zanim zaczniesz planować, jak się wybić na YouTube, musisz ustalić, czy to jest faktycznie twój cel. Fraza „wybić się na yt” kojarzy mi się z chęcią osiągnięcia wielotysięcznego kanału. A może tak naprawdę chcesz zbudować kameralną, ale zaangażowaną społeczność, która będzie chętnie kupować twoje produkty. Może faktycznie masz ochotę zostać kolejną Red Lipstick Monster 1,5 milionowym kanałem.
Jeżeli chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi, to to będzie twój cel. Aby to osiągnąć będziesz chciała pokazać efekty oraz siebie jako eksperta w danej dziedzinie. Jeżeli twoim celem będzie rozwój kanału i ogromnych liczb, to musisz pamiętać, aby pracować nad czasem oglądania, długością sesji na YouTube a nie odsyłać widzów np. do swoich stron sprzedaży.
ZADANIE: zastanów się, jaki chcesz osiągnąć cel dla twojego kanału.
Jak rozwijać kanał na YouTube z tym, co masz teraz?
Ostatnio pisałam ci o zasobach w zależności od tego, jakie masz umiejętności. Zasoby określają, ile mniej więcej czasu przeznaczysz na twój kanał. Teoretycznie umiejąc montować filmy, poświęcisz na to mniej czasu. Z drugiej jednak strony możesz go także tracić na dążenie do doskonałości, perfekcji, zamiast bez tej umiejętności przyciąć początek i koniec filmu.
Minimalna ilość sprzętu także wpływa na ilość poświęconego czasu, dlatego że rozstawienie sprzętu trwa i też generuje różne problemy. Oceń, jak twoje zasoby (umiejętności i sprzęt) wpływają na twój najważniejszy z zasobów czyli czas.
Co najważniejsze podejdź do tego realnie, bo za chwilę przejdziemy do planowania i tutaj każde uchybienie wyjdzie w postaci niedokończonego projektu czy filmu. Każda taka sytuacja podkopuje twoją wiarę w rozwój kanału na YouTube. A przecież jesteś świetna i świat stoi przed tobą otworem!
Planowanie kanału na YouTube, aby się wybić od zera. Metoda 12 tygodniowego roku
Planowanie kanału podziel na dwa etapy. Pierwszy etap ten łatwiejszy to założenie kanału, wybranie nazwy, zrobienie grafiki kanału, nauczenie się tego, jak nagrywać filmy, jak wrzucać je na YouTube. Ten pierwszy etap to tak naprawdę przygotowanie do prowadzenia kanału.
Drugi etap planowania kanału to już faktyczne planowanie strategii treści, które będziesz umieszczać na kanale.To planowanie tego, jak rozłożysz to wszystko w czasie.
Poprawiłam swoją efektywność o kilkadziesiąt %
Ostatnio podzieliłam się z subskrybentami newslettera moim najnowszym odkryciem w zakresie planowania, które poprawiło moją efektywność o kilkadziesiąt procent.
Dzięki wprowadzeniu metody zawartej w tej książce, osiągnęłam o wiele więcej niż dotychczas tylko w pierwszym kwartale tego roku.
W dużym uproszczeniu metoda polega na tym, aby stworzyć wizję długoterminową a następnie określić cel na najbliższe 12 tygodni, który będzie krokiem w stronę osiągnięcia tej wizji. Cel musi być ambitny, ale realny, aby efekt można było uzyskać w ciągu tych trzech miesięcy. Ta metoda może zostać świetnie zastosowania w planowaniu szybkiego rozwoju kanału na YouTube.
Planowanie skutecznego kanału
Wcześniej ustaliłaś, ile masz czasu na kanał na YouTube, uwzględniając twoje zasoby. Zaplanuj, ile tygodniowo filmów chcesz publikować, następnie ustal, jakie czynności będziesz wykonywać, aby osiągnąć swój cel. Stosuj bloki czasowe.
Podziel zadania na dni tygodnia, w których będziesz je wykonywać a następnie zaplanuj je na 12 tygodni.
Na końcu wypisz zadania z pierwszego tygodnia na nową kartkę i skup się tylko na niej.
Metoda ta może wydawać się skomplikowana, bo ciężko ją opisać w kilku zdaniach, dlatego powyże zobacz Webinar, w którym opowiadam dokładnie jak można użyć tej metody do planowania kanału.
Jeżeli chcesz zacząć na YouTube, to dołącz do newslettera i pobierz bezpłatnie Ebooka „7 błędów, których trzeba uniknąć, zakładając kanał na YouTube”