YouTube dla firmy. Jeżeli jesteś właścicielem firmy, to zapewne nie raz zastanawiałeś się, jak pozyskać nowych klientów. Jesteś świadom, że żyjemy w świecie social mediów. Prawie każde przedsiębiorstwo ma swoją stronę internetową i fanpage na Facebook’u. Obecnie jest jednak o wiele trudniej niż było kilka lat temu. Ilość stron www sprawia, że ciężko w ogóle się wypozycjonować w wyszukiwarce wśród ogromu konkurencji. To samo dotyczy portali społecznościowych. Oba te miejsca i wyszukiwarka i fb kładą duży i drogi nacisk na reklamę. Przez to większość mikroprzedsiębiorstw, małych i średnich firm nie ma zbyt wielkiej siły przebicia i traci już na starcie.
Darmowe rozwiązanie
Dlaczego twierdzę, że YouTube dla firmy jest tutaj świetnym rozwiązaniem? Umówmy się, że póki co większość firm nawet nie pomyślało o tym, żeby się tam pojawić. Z kolei firmy, które są na YT, to albo są kompletnie nieaktywne albo prowadzą swoje kanały po macoszemu i kompletnie bez pomysłu. Jest to powód, przez który nie gromadzą i nie angażują swojej społeczności oraz potencjalnych nowych i powracających klientów.
Taka sytuacja daje miejsce do popisu dla tych, którzy chcą wykorzystać tą lukę i zrobić z YT swoje małe El Dorado. Pojawienie się na tej platformie wideo daje Ci zupełnie nowe możliwości przedstawienia siebie i swojej marki zupełnie za darmo. Ważne jednak, aby podejść do tematu strategicznie i rozplanować to odpowiednio w czasie. Po to, aby nowi widzowie stale się pojawiali i przede wszystkim chcieli zostać na dłużej.
Do korzyści pojawienia się ze swoją marką na YouTube należą przede wszystkim:
- dotarcie do nowej grupy odbiorców, którzy nie korzystają z innych platform społecznościowych lub do których moglibyśmy dotrzeć na nich jedynie reklamą płatną,
- budowanie swojego autorytetu jako specjalisty w swojej dziedzinie,
- urozmaicenie contentu dostarczanego fanom i dostosowanie go do obecnego trendu video,
- przebicie się wyżej w wyszukiwarce Google,
- personal branding.
Case study: YouTube dla mikroprzedsiębiorstwa
Aby zachęcić Cię jeszcze bardziej do otwarcia własnego kanału YouTube dla firmy, przedstawię Ci teraz przykład. Zbudował on moje przekonanie do wartości działań na YT. W roku 2018 zaczęłam pomagać mojemu partnerowi w pracy nad jego kanałem na YouTube. Gdy zaczynaliśmy, to po wpisaniu w Google frazy Radosław Moskwa wyskakiwały wyniki dotyczące wizyty Radosława Sikorskiego w Moskwie. O ile było trochę zabawne, to w ogóle nie było pomocne dla personal brandingu mojego partnera.
Niecały rok później możesz sam sprawdzić, co się wyświetla. Jeżeli Ci się nie chce, to powiem Ci odrobinę. Wszystkie profile i artykuły o moim partnerze wyświetlają się od samej góry wraz z jego filmami na YouTube. Od razu jego twarz zapada potencjalnemu klientowi w pamięć.
Zapytasz, jak to się stało? Nie napisałam wcześniej, że Google i YouTube to jedna rodzina. O ile w koszu Google jesteś jednym z wielu, to gdy pojawisz się w koszu YT, Google nie ma wyjścia i pokazuje Cię coraz wyżej. Oczywiście nie od razu Rzym zbudowano, ale czasami parę tygodni mądrej pracy może dać Ci efekty, których się nie spodziewasz.
Potrzebujesz pomocy, zajrzyj do zakładki KONTAKT. A jak założyć kanał na YouTube dowiesz się w moim video TUTAJ.