Targetowanie na YouTube  – celuj w swoich odbiorców

Targetowanie na YouTube to dopasowanie swoich treści i sposobu ich podania do oczekiwanej grupy docelowej. Oczekiwanej to w tym wypadku słowo klucz. Grupa Twoich odbiorców na YouTube to może być zbiór całkiem różnorodnych indywiduów.

Aktualnie piszę dla Ciebie ebooka i dzisiaj przysiadłam do rozdziału, w którym poruszam temat grupy odbiorców. Uświadomiłam sobie, jak śliskie to może być zagadnienie. Targetowanie na YouTube może być bardzo trudne, dopóki nie uświadomisz sobie, że tylko część osób, które do Ciebie trafiają, są Twoim targetem (celem).

Musisz sobie uświadomić, że YouTube to wielka wyszukiwarka, która współdziała z Google. Tutaj dosłownie każdy może wyszukać dane treści i je zobaczyć. A Ty przecież (wbrew pozorom) nie chcesz trafić do każdego, tylko do tego odpowiedniego.

IG YouTube dla początkujących rozpoczęcie działania 1kcreator targetowanie na youtube

targetowanie na youtube

Targetowanie na YouTube – Case Study

Żeby Ci to lepiej zwizualizować, wyobraź sobie, że na YouTube pokazujesz, jak piec torty. Jeżeli masz na sprzedaż książkę kucharską, to chcesz, by Twój odbiorca upiekł z Tobą dobry wypiek i kupił książkę. Na pewno nie chcesz z kolei, aby z Twojego video korzystały osoby, które nie kupią od Ciebie. Albo te, które tylko podpatrzą Twój sposób dekorowania (i go przygarną jako swój). YouTube ma to do siebie, że przyciągniesz wszystkich, ale to od Ciebie zależy, czy zostaną na dłużej.

W przypadku książki o tortach możesz się skupić na dobrym przepisie z podkreśleniem, że dodatkowe materiały na temat dekorowania można znaleźć w książce. Nie warto też umieszczać najlepszych przepisów. Daj jedynie namiastkę tego, co zastaniemy w książce. Nie zrozum mnie źle, nie chodzi o dawanie miernoty. Jakość musi być, ale jednak odbiorca ma dostać trochę i chcieć więcej…ale już kupić.

Tymczasem przez Twój kanał przewiną się dziesiątki osób, które nigdy nic nie kupią, niektóre Cię nawet shejtują…tak jak i u mnie bywa. (Jak masz ochotę sobie poczytać parę hejtów zajrzyj na mój kanał TUTAJ)

Przed oczami miej zawsze tego swojego idealnego klienta. Wyobraź sobie, czego ostatecznie potrzebuje i daj mu to,, ale w mini wersji. Wtedy będzie chciał wrócić po więcej.

To i wiele więcej możesz przeczytać w moim e-booku. 

Jeżeli chcesz zacząć na YouTube, to dołącz do newslettera i pobierz bezpłatnie Ebooka „7 błędów, których trzeba uniknąć, zakładając kanał na YouTube”:

.