Strategia YouTube

Strategia YouTube to takie zagadnienie, które każdy uważa za konieczne i nieodzowne. Jednocześnie mamy tendencję do komplikowania takich rzeczy i wydaje nam się, że potrzebujemy nie wiadomo jakiej wiedzy i środków, żeby taką strategię zaplanować. Prawda jest jednak taka, że w planowaniu strategii na YouTube najważniejsze są dobre fundamenty. Bez nich wszystkie inne cuda to zbyteczny trud.

Stategia YouTube a prawo jazdy

Lubię porównywać YouTube do zupełnie niepowiązanych rzeczy. Ostatnio była to zupa! Jak masz ochotę rozwikłać zagadkę, co ma YouTube do zupy, to koniecznie zajrzyj na post ze zdjęciem z kasztanami na Facebooku i Instagramie.

Dzisiaj przekonasz się, że strategia YouTube jest jak prawo jazdy. Nie każdy je ma, ale też nie każdy, kto ma prawko, potrafi prowadzić.
Ile znasz takich osób, które nie mają uprawnień a chciałyby innych uczyć jeździć autem? Ja osobiście nie polegam na ocenie i wiedzy takich osób. Dlaczego więc miałabyś Ty polegać na ocenie Twojego kanału przez osobę, która nie prowadzi swojego. Albo co gorsza w ogóle nie działa w social media.

Dzisiaj chciałabym się skupić na tym gronie, które ma prawo jazdy. Te osoby jeżdżą czasem autem, ale robią to tak rzadko, że boją się wsiadać za kółko. Tutaj dzieją się trzy niebezpieczne rzeczy:

  • kierowca pozostaje na poziomie kursanta i nie szlifuje zdobytej wiedzy,
  • nie praktykuje wystarczająco często, żeby prowadzenie auta stało się nawykiem (za każdą jazdą stoi duży stres),
  • oraz nie zderza się z rzeczywistością na drodze, więc nie wykształca prawidłowych umiejętności i reakcji na bodźce.

„Agata przejdź do rzeczy! Co ma ta Strategia YouTube do prawo jazdy?”

Wielokrotnie spotykam się z sytuacją, że osoba ma już kanał na YouTube, wrzuciła jakieś filmy, ale kanał nie idzie. Subskrybcje stoją, nic się nie dzieje.
Takie osoby często obwiniają algorytm (który ich ponoć nie lubi) albo samych siebie, że nie nadają się na YouTube.

Ostatnio jedna z Was napisała mi, że warto byłoby, żebym zrobiła materiały dla zaawansowanych. U mnie były tylko dla początkujących, a ona miała juz przecież kanał 😉
Tak się złożyło, że zaczęłyśmy niedługo potem współpracę i przy audycie kanału okazało się, że wspomniana youtuberka nie do końca odrobiła pracę domową.

Strategia YouTube a praca u podstaw

Często zapominamy, że w każdym działaniu ważne są fundamenty. Strategia YouTube nie jest tu wyjątkiem. Tym razem miałam do czynienia ze wspaniałym contentem. Były to wywiady ze znanymi kobietami świata online, a pomimo to kanał nie miał jeszcze 100 subskrybcji.

Czasami szukasz zaawansowanej wiedzy magicznej, tymczasem wystarczy popracować u podstaw.

  1. Zastanów się, czy na Twoim kanale jest spójna oprawa graficzna?
  2. Czy robisz miniatury sama, czy pozwalasz wybrać dowolny kadr (zazwyczaj niekorzystny) automatowi YouTube?
  3. Dodajesz tagi i opisy?
  4. Szukasz słów kluczowych i aplikujesz je w dostępnych miejscach?
  5. Stosujesz ekran końcowy?
  6. Jak się mają Twoje playlisty?
  7. A opis kanału? Wykorzystujesz go w pełni?

Teraz puszczam Ci oczko 😉
Domyślam się, że zadałam Ci parę niewygodnych pytań. Pamiętaj, że moim celem nie jest udowodnić Ci, że czegoś nie wiesz.
Moim celem jest pomóc Ci zauważyć potencjał prostych zabiegów, które przekonują do Ciebie nowych widzów i ujarzmiają algorytm.

Na moim kanale TUTAJ znajdziesz ogrom wiedzy, dzięki której ulepszysz to, co już masz. Szczególnie pomocny w pracy z technicznymi aspektami będzie Webinar: 7 kroków, żeby mieć więcej wyświetleń oraz video Jak zdobyć subskrybcje na YouTube.

Jak stworzyć Strategię kanału?

Wracając do prawo jazdy. Strategia YouTube Twojego kanału jest jak plan dojazdu samochodem na wymarzone wakacje. Nie wystarczy znać celu podróży. Potrzebny jest dokładny adres, po drodze musisz zatankować, zjeść posiłek. Na dłuższą podróż zamówisz nocleg po drodze, weźmiesz ubrania na każdą pogodę.


I teraz najważniejsze!
Gdy po drodze zabłądzisz lub staniesz w korku, to przecież nie zawrócisz do domu. Czekają na Ciebie przecież wymarzone wakacje.
Również Twój kanał czasem będzie wymagał zmian i cofniesz się 2 kroki do tyłu, ale nie poddawaj się. Szukaj objazdu i dalej pędź do celu!

Strategia YouTube ma kilka ważnych filarów: cele, formę, możliwości i zasoby, które posiadasz. O tym, jak je wyznaczyć i wykorzystać w planowaniu strategii, mówię w filmie Strategia YouTube, który znajdziesz poniżej. Jest trochę o CTA, lead magnetach i innych engagementach 😉 Więc jak naprawdę potrzebujesz czegoś więcej niż tylko te fundamenty, o których pisałam powyżej, to ten film Cię nie zawiedzie.

Tymczasem…działaj!

Agata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *