fbpx

Dzisiaj przychodzę do Ciebie z listą 11 rad, jak ulepszyć kanał na YouTube, korzystając z dostępnych u mnie bezpłatnie materiałów. 

1. Zastanów się, jaki masz cel, prowadząc kanał na YouTube.

To, że wszyscy mają kanał na YouTube, nie jest Twoim DLACZEGO. Ustal, co chcesz osiągnąć dla swojej marki, czy to ma być reklama, wzrost sprzedaży, pozyskanie nowych leadów, zyskanie statusu eksperta. Zamknij oczy, wyobraź sobie, jak wygląda Twój kanał, który osiągnął ten cel.

2. Przemyśl, ile chcesz mieć subskrybentów?

O ile ilość subskrybentów nie świadczy o wartości Twoich treści, to jednak warto planować wzrost i mieć kontrolę nad tym, co dzieje się z Twoim kanałem. Np. Na moim kanale przyrost subskrybentów zwolnił, kiedy zawęziłam odbiorców, do których chcę docierać i dla nich tworzyć. Czy to źle? Nie, bo przy okazji wzrosła długość oglądania filmów, z czego wniosek taki, że oglądają mój kanał najbardziej zainteresowane osoby a jednocześnie potencjalni klienci. A o to przecież nam chodzi, prawda?

3. Zadbaj o to, żeby nie robić pustych przebiegów i wykorzystać wyświetlenia w pełni.

Jak już nowy widz ogląda, zrób wszystko, żeby przypomnieć mu, że może zasubskrybować , żeby zostać z Tobą na dłużej. To prosty sposób na to, jak ulepszyć kanał na YouTube.

Dowiesz się, jak to zrobić w filmie poniżej:

4. Opanuj najprostsze techniki pozycjonowania filmów, które YouTube daje Ci na tacy w Studio Twórców.

Nie rozpisujesz się w opisie, tagach i nie pamiętasz o ekranie końcowym? To zacznij. Więcej znajdziesz w webinarze 7 kroków, żeby mieć więcej wyświetleń, do którego możesz sobie wydrukować Infografikę ze ściągą. Inforgrafikę znajdziesz TUTAJ a film poniżej:

5. Jak często przypominasz w pozostałych social mediach, że masz kanał na YouTube?

Facebook, Instagram, lista mailingowa. Przypominaj raz w tygodniu o nowym filmie a jak nie masz nowego, to nawiąż do takiego z przeszłości, który bardzo lubisz i porusza ważny dla Ciebie temat. Niech się dzieje!


6. Odpowiadaj na komentarze.

Jeżeli nie możesz robić tego od razu, to koniecznie wyznacz na to czas w swoim grafiku. Nie marnuj zaangażowania swojej społeczności bierną postawą. Twoi widzowie pragną interakcji z twórcą.


7. A co gdyby YouTube nagle przestał istnieć albo skasował Twój kanał?

Czy zapraszasz widzów do swoich innych kanałów przekazu? A co najważniejsze, czy proponujesz im zapis na swoją listę mailingową? Pozyskując adres mailowy, pozostajesz z subskrybentem w bliższej relacji i przede wszystkim masz do niego kontakt, gdyby wydarzyło się coś niespodziewanego.


8. Rozwijaj się. Takie proste a skuteczne.

Spróbuj nowego oprogramowania do montażu, zastanów się, jak lepiej oświetlić kadr, poszukaj darmowych materiałów o storytellingu. Zastanów się, jak ulepszyć kanał na YouTube, z jakich elementów składa się proces twórczy na YouTube i który chcesz w pierwszej kolejności rozwijać. Nie skupiaj się na sprzęcie, na niego przyjdzie czas. Przemyśl, co możesz zrobić z aktualnymi zasobami.


9. Spójrz na swój kanał świeżym okiem.

Włącz stronę główną i zastanów się, co Ci się podoba a co nie. Czy na pewno od razu wiedziałabyś, o czym jest kanał i jaki film chciałabyś zobaczyć po wejściu na swój kanał po raz pierwszy? Nie potrafisz spojrzeć obiektywnie? Poproś kogoś o pomoc. 

O stronie głównej kanału opowiadam w najnowszym filmie. Możesz także polubić mój fanpage TUTAJ i załapać się na bezpłatny mini audyt podczas następnego odcinka z serii Prześwietlamy Kanały YouTube X-Ray. Będę go nagrywać jeszcze w listopadzie. Będę zbierać chętnych już niedługo i mam nadzieję, że dołączysz do zainteresowanych mini audytem.

10. Filmy staraj się wrzucać z wyprzedzeniem i ustawiaj je jako premierę.

Widzowie dowiedzą się o niej wcześniej i jednocześnie masz możliwość porozmawiać z nimi na żywo na temat nowego filmu na czacie, to Fantastycznie, prawda?


11. Bądź sobą i odważ się sprzedawać swoją wiedzę, produkty i usługi, używając YouTube.

Ja o sprzedaży uczę się od Kamili Rowińskiej, o której czasem Ci wspominam. Jej rady przydają się w związku z YouTube oraz w całym biznesie online i prowadzonym stacjonarnie.

Polecam Ci jej filmy:

Jak pokonać strach i zarabiać godziwe pieniądze? TUTAJ

6 wskazówek gwarantujących wzrost sprzedaży TUTAJ

Jak sprzedać każdy produkt? TUTAJ

Wielkimi krokami zbliża się także bezpłatna konferencja online „5 błędów, które popełniłam jako sprzedawca – Ty możesz ich uniknąć” i poprowadzi ją właśnie Kamila Rowińska. Startuje już 17 listopada o godz. 19:30. Wydarzenie skończy się premierą nowego kursu online „Akademia Sprzedaży RBC”. Szczegóły możesz zobaczyć TUTAJ.

Tymczasem…

Działaj!

Agata