Zastanawiasz się czasem, jak sprzedawać w internecie? Wiele z moich subskrybentów, może także i Ty, ma swoje biznesy czy to tradycyjne czy onlinowe i chce je promować właśnie na YouTube. Sama pewnie czasem nie wiesz, jak to zrobić. Zastanawiasz się jak ten YouTube właściwie może Ci pomóc. Dzisiaj chciałabym Ci opowiedzieć historię Case Study świetnego wykorzystania YouTube do promowania swojej marki online.

Jak sprzedawać w internecie produkty cyfrowe?

Jak wiesz, od jakiegoś czasu interesuję się hand letteringiem. Miałam przyjemność poznać Mariolę, która tworzy markę Mar-Art. Obie z Mariolą brałyśmy udział w sportowym wyzwaniu Kamili Rowińskiej, które z końcem września się kończy. Obie wytrwałyśmy przez 11 z 12 miesięcy. Mariola uczy w swojej marce o hand letteringu, sketchnotes (notatki wizualne) oraz Procreate czyli programie do rysowania i pisania na tablecie. Użyła YouTube, aby w świetny sposób zareklamować siebie, swoje umiejętności, kompetencje i wiedzę na grupach, do których należy. Także na grupie wyzwania Kamili Rowińskiej. Wie, jak sprzedawać w internecie.

Na Instagramie w zapisanych relacjach znajdziesz Mini Poradniki YouTube https://www.instagram.com/agataguzy_pl/?hl=pl

Rób to, co kochasz i dziel się tym z publicznością

Mianowicie nagrała wideo, w którym pokazuje sposób prowadzenia zeszytu wyzwania. W tym zeszycie opisywaliśmy swoje kilometry, lekcji z książek, które były do przeczytania zgodnie z zasadami wyzwania. Mariola podeszła do tego bardzo kreatywnie. Jest wiele rysunków, cytatów, są różnego rodzaju ikony. Dodała także swoje osobiste cele i ogólnie cały zeszyt jest bardzo piękny.
Zastanawiasz się pewnie, co ma YouTube do zeszytu z rysunkami czy jakimś zadaniami z wyzwania. Ma to do siebie, że Mariola wzięła i nagrała film, w którym pokazuje ten swój zeszyt. Pokazuje go osobom, które brały udział w tej aktualnej edycji wyzwania, ale także tym, które będą brały udział w kolejnej edycji (o której Ci także zaraz opowiem). Film można także zobaczyć w grupach Marioli i jej marki.

Jak sprzedawać w internecie bez nachalnego wciskania produktów?

Zobacz, jak piękna to jest sprzedaż bez sprzedaży, bez nachalności. Kiedy ona nagrywa coś, co robiła sercem dla siebie tak naprawdę. To był jej prywatny zeszyt z wyzwania, z osiągnięciami wyzwania. Ona pokazując go, pokazując, jak go robiła z serca, pokazała tak naprawdę cały twój majstersztyk, swoje umiejętności. Stała się żywą reklamą swoich kursów online oraz swoich ebooków. Nie musiała pokazywać ani jednego z tych produktów. Nawet nie zadała sobie pytania, jak sprzedawać w internecie, tylko zadziałała z tym, co ma.

Content marketing na YouTube – metoda na wzrost ilości odbiorców i klientów

Użyła świetnego content marketingu na YouTube, pokazując faktycznie wartość merytoryczną tego, jak można hand lettering i notowanie wizualne użyć w praktyce. Tym samym mogła zainteresować osoby z wyzwania, mogła zainteresować dotychczasowych widzów kanału na YouTube. Taki film trafi do osób, które będą chciały prowadzić Bullet Journal i wiele wiele innych. Ci ludzie, jako potencjalni klienci, mogą później kupić jej produkty.

Taka prosta nie powiązana działalność sportowa, którą Mariola konsekwentnie dokumentowała, używając sobie znanych technik, pozwoliła jej na użycie tego jako żywej reklamy.

Na moich IG Stories często pokazuję backstage oraz moje pozostałe aktywności https://www.instagram.com/agataguzy_pl/?hl=pl

Podziel się swoją pasją i sprzedawaj, dzięki YouTube

Zastanów się teraz, jak Ty swoim biznesie tradycyjnym, w swoim biznesie online czy w swojej pasji, z której chcesz w przyszłości zrobić biznes, jak Ty możesz wykorzystać właśnie nagrywanie filmów na YouTube. Nawet jeżeli nie Ty staniesz przed kamerą. Jeżeli to będzie jakiś zeszyt albo prezentacja, możesz użyć YouTube do zdobywania nowych widzów, obserwatorów i przede wszystkim nowych klientów do Twojego biznesu.

Film Marioli, o którym piszę znajdziesz tutaj: https://youtu.be/_imUMQvL3BE
Blog i bezpłatne materiały Mar-art znajdują się pod tym adresem: https://blog.mar-art.org/

jak sprzedawać w internecie

Jeżeli chcesz zacząć na YouTube, to dołącz do newslettera i pobierz bezpłatnie Ebooka „7 błędów, których trzeba uniknąć, zakładając kanał na YouTube”:

.