fbpx

YouTube jest platformą stricte video. Tutaj przychodzimy, żeby zobaczyć filmy twórców, tutoriale, poradniki vlogi itd. Pomimo to, na początkach platformy, brakowało jej dodatkowej szybkiej komunikacji między twórcą a widzami. Nagranie wideo i załadowanie go trwa stanowczo dłużej niż na przykład napisanie posta i dorzucenie ewentualnie zdjęcia. Komunikacja w komentarzach nie daje zasięgu do wszystkich subskrybentów, dlatego powstała Zakładka Społeczność. W takim razie, jak pisać posty na YouTube w zakładce społeczność?

Kto może pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność?

Zanim odpowiemy na pytanie, jak pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność, musimy sobie odpowiedzieć, czy wszystkie kanały mają tą zakładkę. Otóż nie, jest to funkcja YouTube dostępna po osiągnięciu przez kanał 1000 subskrypcji. W moim przypadku została odblokowana około dwóch tygodni po osiągnięciu 1000 subskrypcji na moim kanale. Jeżeli czekasz na Zakładkę Społeczność, uzbrój się w cierpliwość.

Gdzie na kanale jest Zakładka Społeczność?

Zakładkę Społeczność znajdziemy na stronie głównej naszego kanału, gdzie mieszczą się inne zakładki np. główna czy playlisty. Jest to czwarta zakładka od lewej. Po kliknięciu w nią widzimy cały feed czyli tablicę oraz wszystkie nasze dotychczasowe aktywności w tej zakładce.

Zakładka Społeczność jest dostępna i na komputerze i na smartfonie

Gdzie widzowie widzą nasze posty?

Posty, napisane w Zakładce Społeczność, są widoczne dla wszystkich widzów w tej zakładce po wejściu na kanał. Drugim bardziej przydatnym miejscem jest zakładka subskrypcje.Tutaj twoje posty widzą tylko subskrybenci. Minus jest taki, że druga opcja występuje jedynie w aplikacji YouTube na smartfony, ale wielu użytkowników właśnie tam korzysta z YouTube. Jest to najszybsza i najbardziej skuteczna droga do szybkiej komunikacji z widzami.

Po co pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność

Zasadnicze pytanie brzmi, po co w ogóle pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność? Nie jest to najważniejsza funkcja a jedynie dodatek do YouTube, bo jest to jednak platforma video. Pozwala ona jednak na:

  • szybką komunikację drobnych informacji,
  • angażowanie widzów, prowokowanie interakcji, 
  • zadawanie pytań, by na przykład planować kolejne filmy,
  • przypominanie o dotychczasowych publikacjach video.

Jak pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność?

Przechodzimy do sedna. Tak, wiem, trochę naokoło, ale już przynajmniej wiesz, po co ci ta cała Zakładka Społeczność. Po wejściu na Zakładkę Społeczność możesz:

  1. napisać tekst posta – tej opcji samodzielnie nie polecam. YouTube to kraina wzrokowców. Sam tekst nie przykuje wystarczająco uwagi,
  2. napisać tekst i dodać film: z wyszukiwarki YouTube, adresu URL lub Twoich filmów na kanale YouTube. Dzięki temu, przypomnisz swoje wideo lub poinformujesz o innym ważnym dla ciebie w filmie,
  3. dodać ankietę, aby zaangażować widzów w rozwój marki i lub kanału,
  4. napisać tekst i dodać obraz/zdjęcie – uzyskujesz wtedy format podobny do feedu Facebooka.
Dodaj: tekst, film, ankietę lub obraz.

Widzowie mogą twoje posty:

  • polubić lub dać kciuk w dół, 
  • skomentować, 
  • udostępnić w swojej Zakładce Społeczność, o ile ją mają.

Jeżeli jeszcze nie masz 1000 subskrypcji i bardzo zależy Ci na Zakładce Społeczność, to pamiętaj, że nie jest to najważniejsza funkcja na twoim kanale. Staraj się, aby twoje treści były jak najbardziej wartościowe a ten 1000 sam do Ciebie przyjdzie.

Jeżeli chcesz zacząć na YouTube, to dołącz do newslettera i pobierz bezpłatnie Ebooka „7 błędów, których trzeba uniknąć, zakładając kanał na YouTube”:

.

Tymczasem życzę Ci powodzenia. 

Działaj!