Blog i kanał YouTube: dlaczego warto pisać bloga, gdy masz kanał na YouTube?

Blog i kanał YouTube: Co ma YouTube do Google?

Na dobry początek chciałabym Ci wytłumaczyć jedną rzecz na temat YouTube, która pomoże Ci w przyszłości zrozumieć lepiej, jak pozycjonować się wyżej z Twoim kanałem. Blog i kanał YouTube mogą mieć więcej wspólnego niż myślisz.

Aby założyć kanał na YouTube, należy mieć konto Google np. na Gmailu. Dzieje się tak, ponieważ jakiś czas temu Google kupił YouTube. Dlatego wszystkie działania związane z YouTube są powiązane z Google i na odwrót. Przyda Ci się to, jeżeli chcesz pozycjonować swoje filmy wyżej w YouTube, ale także w wyszukiwarce Google. Wiele osób zapomina, że nie każdy widz pojawi się od razu z platformy. Niektórzy wyszukają daną frazę kluczową w zwykłej wyszukiwarce i jeżeli stoimy wysoko, to wyświetlimy się i tam.

Dlaczego warto pisać bloga, gdy masz kanał na YouTube
Dobrze wypozycjonowany film z YouTube pokazuje się, podczas szukania informacji w wyszukiwarce Google

Podwójna siła

Aktualnie masz kanał na YouTube. Jest on samotnym statkiem w internecie i jego siła zależy tylko i wyłącznie od tego, co wrzucisz na YouTube. Załóżmy, że wykonujesz wszystkie możliwe czynności, dzięki którym algorytm działa na Twoją korzyść i wyświetlenia lecą jak szalone. Wtedy wykorzystujesz 100% możliwości…ale tylko YouTube’a. Jeżeli masz z tym problem, to mam dla Ciebie PREZENT TUTAJ.

Film z YouTube wrzucony do posta o premierach na YouTube na moim blogu

Z drugiej strony wyobraź sobie sytuację, że nie masz kanału i próbujesz się przebić ze swoim blogiem w internecie. Ukończyłeś kurs o SEO, piszesz angażująco i Twoja społeczność czytelnicza rośnie. Masz 100%…atencji wyszukiwarki Google, jeżeli chodzi o teksty.

Zastanów się, co się stanie, jeżeli będziesz w obu miejscach i je ze sobą powiążesz. Nie, nie obiecam Ci 200% normy wyświetleń filmów czy postów blogowych. Ale tak, blog i kanał YouTube razem mogą zdziałać cuda. Zapewniam Cię jednak, że Twoje filmy będą się miały o wiele lepiej na platformie, gdy będą linkowane zewnętrznie czyli na Twoim blogu. Idąc dalej, możesz nawiązać współprace z innymi blogerami. Im więcej udostępnień Twojego filmu w sieci, tym lepiej.

Z kolei Twój kanał na YouTube przyciąga często zupełnie inną publiczność. Są ludzie, którzy szukanie odpowiedzi na swoje pytania rozpoczynają na YouTube a nie w wyszukiwarce Google. Dzięki linkowaniu postów blogowych w opisach do filmów n YouTube, trafisz do zupełnie nowego grona odbiorców. 

A co, jeśli nie mam ochoty prowadzić bloga lub kanału?

To oczywiste, że jeżeli zakładasz bloga, niekoniecznie musisz chcieć prowadzić jakiś YouTube. Z drugiej strony osoba kochająca nagrywać może nie lubić pisania postów blogowych. Chciałabym Cię jednak zachęcić, abyś zrobił to chociaż w wersji minimum. Już podpowiadam jak 😉

Jeżeli masz kanał a nie lubisz pisać, to możesz po prostu stworzyć opis do swojego video i go wykorzystać jako króciutki post blogowy, do którego dołączysz swój film z YouTube i gotowe. I tak ten opis przecież musisz zrobić.

Z kolei dla fanów pisania, którzy niespecjalnie lubią nagrywanie, polecam zrobienie krótkiej zajawki filmowej na temat swojego posta i wrzucenie na kanał YouTube. Pamiętaj, że nie musisz zawsze pokazywać siebie. Możesz nagrać swój głos i dodać zdjęcie, obraz, prezentację. Ważne, żeby później dobrze opisać film na YouTube i podlinkować post blogowy.

Proste? No ba! To działaj 🙂

A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zdobywać wyświetlenia  na YouTube, to zapisz się na moją listę poniżej i zgarnij Infografikę 7 kroków, żeby mieć więcej wyświetleń.

Infografika jest podsumowaniem Webinaru o tym samym tytule, który możesz zobaczyć poniżej. Przypadek? Nie sądzę 😀

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *