11 rad, jak ulepszyć kanał na YouTube

Dzisiaj przychodzę do Ciebie z listą 11 rad, jak ulepszyć kanał na YouTube, korzystając z dostępnych u mnie bezpłatnie materiałów. 

1. Zastanów się, jaki masz cel, prowadząc kanał na YouTube.

To, że wszyscy mają kanał na YouTube, nie jest Twoim DLACZEGO. Ustal, co chcesz osiągnąć dla swojej marki, czy to ma być reklama, wzrost sprzedaży, pozyskanie nowych leadów, zyskanie statusu eksperta. Zamknij oczy, wyobraź sobie, jak wygląda Twój kanał, który osiągnął ten cel.

2. Przemyśl, ile chcesz mieć subskrybentów?

O ile ilość subskrybentów nie świadczy o wartości Twoich treści, to jednak warto planować wzrost i mieć kontrolę nad tym, co dzieje się z Twoim kanałem. Np. Na moim kanale przyrost subskrybentów zwolnił, kiedy zawęziłam odbiorców, do których chcę docierać i dla nich tworzyć. Czy to źle? Nie, bo przy okazji wzrosła długość oglądania filmów, z czego wniosek taki, że oglądają mój kanał najbardziej zainteresowane osoby a jednocześnie potencjalni klienci. A o to przecież nam chodzi, prawda?

3. Zadbaj o to, żeby nie robić pustych przebiegów i wykorzystać wyświetlenia w pełni.

Jak już nowy widz ogląda, zrób wszystko, żeby przypomnieć mu, że może zasubskrybować , żeby zostać z Tobą na dłużej. To prosty sposób na to, jak ulepszyć kanał na YouTube.

Dowiesz się, jak to zrobić w filmie poniżej:

4. Opanuj najprostsze techniki pozycjonowania filmów, które YouTube daje Ci na tacy w Studio Twórców.

Nie rozpisujesz się w opisie, tagach i nie pamiętasz o ekranie końcowym? To zacznij. Więcej znajdziesz w webinarze 7 kroków, żeby mieć więcej wyświetleń, do którego możesz sobie wydrukować Infografikę ze ściągą. Inforgrafikę znajdziesz TUTAJ a film poniżej:

5. Jak często przypominasz w pozostałych social mediach, że masz kanał na YouTube?

Facebook, Instagram, lista mailingowa. Przypominaj raz w tygodniu o nowym filmie a jak nie masz nowego, to nawiąż do takiego z przeszłości, który bardzo lubisz i porusza ważny dla Ciebie temat. Niech się dzieje!


6. Odpowiadaj na komentarze.

Jeżeli nie możesz robić tego od razu, to koniecznie wyznacz na to czas w swoim grafiku. Nie marnuj zaangażowania swojej społeczności bierną postawą. Twoi widzowie pragną interakcji z twórcą.


7. A co gdyby YouTube nagle przestał istnieć albo skasował Twój kanał?

Czy zapraszasz widzów do swoich innych kanałów przekazu? A co najważniejsze, czy proponujesz im zapis na swoją listę mailingową? Pozyskując adres mailowy, pozostajesz z subskrybentem w bliższej relacji i przede wszystkim masz do niego kontakt, gdyby wydarzyło się coś niespodziewanego.


8. Rozwijaj się. Takie proste a skuteczne.

Spróbuj nowego oprogramowania do montażu, zastanów się, jak lepiej oświetlić kadr, poszukaj darmowych materiałów o storytellingu. Zastanów się, jak ulepszyć kanał na YouTube, z jakich elementów składa się proces twórczy na YouTube i który chcesz w pierwszej kolejności rozwijać. Nie skupiaj się na sprzęcie, na niego przyjdzie czas. Przemyśl, co możesz zrobić z aktualnymi zasobami.


9. Spójrz na swój kanał świeżym okiem.

Włącz stronę główną i zastanów się, co Ci się podoba a co nie. Czy na pewno od razu wiedziałabyś, o czym jest kanał i jaki film chciałabyś zobaczyć po wejściu na swój kanał po raz pierwszy? Nie potrafisz spojrzeć obiektywnie? Poproś kogoś o pomoc. 

O stronie głównej kanału opowiadam w najnowszym filmie. Możesz także polubić mój fanpage TUTAJ i załapać się na bezpłatny mini audyt podczas następnego odcinka z serii Prześwietlamy Kanały YouTube X-Ray. Będę go nagrywać jeszcze w listopadzie. Będę zbierać chętnych już niedługo i mam nadzieję, że dołączysz do zainteresowanych mini audytem.

10. Filmy staraj się wrzucać z wyprzedzeniem i ustawiaj je jako premierę.

Widzowie dowiedzą się o niej wcześniej i jednocześnie masz możliwość porozmawiać z nimi na żywo na temat nowego filmu na czacie, to Fantastycznie, prawda?


11. Bądź sobą i odważ się sprzedawać swoją wiedzę, produkty i usługi, używając YouTube.

Ja o sprzedaży uczę się od Kamili Rowińskiej, o której czasem Ci wspominam. Jej rady przydają się w związku z YouTube oraz w całym biznesie online i prowadzonym stacjonarnie.

Polecam Ci jej filmy:

Jak pokonać strach i zarabiać godziwe pieniądze? TUTAJ

6 wskazówek gwarantujących wzrost sprzedaży TUTAJ

Jak sprzedać każdy produkt? TUTAJ

Wielkimi krokami zbliża się także bezpłatna konferencja online „5 błędów, które popełniłam jako sprzedawca – Ty możesz ich uniknąć” i poprowadzi ją właśnie Kamila Rowińska. Startuje już 17 listopada o godz. 19:30. Wydarzenie skończy się premierą nowego kursu online „Akademia Sprzedaży RBC”. Szczegóły możesz zobaczyć TUTAJ.

Tymczasem…

Działaj!

Agata

Strategia YouTube

Strategia YouTube to takie zagadnienie, które każdy uważa za konieczne i nieodzowne. Jednocześnie mamy tendencję do komplikowania takich rzeczy i wydaje nam się, że potrzebujemy nie wiadomo jakiej wiedzy i środków, żeby taką strategię zaplanować. Prawda jest jednak taka, że w planowaniu strategii na YouTube najważniejsze są dobre fundamenty. Bez nich wszystkie inne cuda to zbyteczny trud.

Stategia YouTube a prawo jazdy

Lubię porównywać YouTube do zupełnie niepowiązanych rzeczy. Ostatnio była to zupa! Jak masz ochotę rozwikłać zagadkę, co ma YouTube do zupy, to koniecznie zajrzyj na post ze zdjęciem z kasztanami na Facebooku i Instagramie.

Dzisiaj przekonasz się, że strategia YouTube jest jak prawo jazdy. Nie każdy je ma, ale też nie każdy, kto ma prawko, potrafi prowadzić.
Ile znasz takich osób, które nie mają uprawnień a chciałyby innych uczyć jeździć autem? Ja osobiście nie polegam na ocenie i wiedzy takich osób. Dlaczego więc miałabyś Ty polegać na ocenie Twojego kanału przez osobę, która nie prowadzi swojego. Albo co gorsza w ogóle nie działa w social media.

Dzisiaj chciałabym się skupić na tym gronie, które ma prawo jazdy. Te osoby jeżdżą czasem autem, ale robią to tak rzadko, że boją się wsiadać za kółko. Tutaj dzieją się trzy niebezpieczne rzeczy:

  • kierowca pozostaje na poziomie kursanta i nie szlifuje zdobytej wiedzy,
  • nie praktykuje wystarczająco często, żeby prowadzenie auta stało się nawykiem (za każdą jazdą stoi duży stres),
  • oraz nie zderza się z rzeczywistością na drodze, więc nie wykształca prawidłowych umiejętności i reakcji na bodźce.

„Agata przejdź do rzeczy! Co ma ta Strategia YouTube do prawo jazdy?”

Wielokrotnie spotykam się z sytuacją, że osoba ma już kanał na YouTube, wrzuciła jakieś filmy, ale kanał nie idzie. Subskrybcje stoją, nic się nie dzieje.
Takie osoby często obwiniają algorytm (który ich ponoć nie lubi) albo samych siebie, że nie nadają się na YouTube.

Ostatnio jedna z Was napisała mi, że warto byłoby, żebym zrobiła materiały dla zaawansowanych. U mnie były tylko dla początkujących, a ona miała juz przecież kanał 😉
Tak się złożyło, że zaczęłyśmy niedługo potem współpracę i przy audycie kanału okazało się, że wspomniana youtuberka nie do końca odrobiła pracę domową.

Strategia YouTube a praca u podstaw

Często zapominamy, że w każdym działaniu ważne są fundamenty. Strategia YouTube nie jest tu wyjątkiem. Tym razem miałam do czynienia ze wspaniałym contentem. Były to wywiady ze znanymi kobietami świata online, a pomimo to kanał nie miał jeszcze 100 subskrybcji.

Czasami szukasz zaawansowanej wiedzy magicznej, tymczasem wystarczy popracować u podstaw.

  1. Zastanów się, czy na Twoim kanale jest spójna oprawa graficzna?
  2. Czy robisz miniatury sama, czy pozwalasz wybrać dowolny kadr (zazwyczaj niekorzystny) automatowi YouTube?
  3. Dodajesz tagi i opisy?
  4. Szukasz słów kluczowych i aplikujesz je w dostępnych miejscach?
  5. Stosujesz ekran końcowy?
  6. Jak się mają Twoje playlisty?
  7. A opis kanału? Wykorzystujesz go w pełni?

Teraz puszczam Ci oczko 😉
Domyślam się, że zadałam Ci parę niewygodnych pytań. Pamiętaj, że moim celem nie jest udowodnić Ci, że czegoś nie wiesz.
Moim celem jest pomóc Ci zauważyć potencjał prostych zabiegów, które przekonują do Ciebie nowych widzów i ujarzmiają algorytm.

Na moim kanale TUTAJ znajdziesz ogrom wiedzy, dzięki której ulepszysz to, co już masz. Szczególnie pomocny w pracy z technicznymi aspektami będzie Webinar: 7 kroków, żeby mieć więcej wyświetleń oraz video Jak zdobyć subskrybcje na YouTube.

Jak stworzyć Strategię kanału?

Wracając do prawo jazdy. Strategia YouTube Twojego kanału jest jak plan dojazdu samochodem na wymarzone wakacje. Nie wystarczy znać celu podróży. Potrzebny jest dokładny adres, po drodze musisz zatankować, zjeść posiłek. Na dłuższą podróż zamówisz nocleg po drodze, weźmiesz ubrania na każdą pogodę.


I teraz najważniejsze!
Gdy po drodze zabłądzisz lub staniesz w korku, to przecież nie zawrócisz do domu. Czekają na Ciebie przecież wymarzone wakacje.
Również Twój kanał czasem będzie wymagał zmian i cofniesz się 2 kroki do tyłu, ale nie poddawaj się. Szukaj objazdu i dalej pędź do celu!

Strategia YouTube ma kilka ważnych filarów: cele, formę, możliwości i zasoby, które posiadasz. O tym, jak je wyznaczyć i wykorzystać w planowaniu strategii, mówię w filmie Strategia YouTube, który znajdziesz poniżej. Jest trochę o CTA, lead magnetach i innych engagementach 😉 Więc jak naprawdę potrzebujesz czegoś więcej niż tylko te fundamenty, o których pisałam powyżej, to ten film Cię nie zawiedzie.

Tymczasem…działaj!

Agata

Jak sprzedawać w internecie, dzięki YouTube? Case Study

Zastanawiasz się czasem, jak sprzedawać w internecie? Wiele z moich subskrybentów, może także i Ty, ma swoje biznesy czy to tradycyjne czy onlinowe i chce je promować właśnie na YouTube. Sama pewnie czasem nie wiesz, jak to zrobić. Zastanawiasz się jak ten YouTube właściwie może Ci pomóc. Dzisiaj chciałabym Ci opowiedzieć historię Case Study świetnego wykorzystania YouTube do promowania swojej marki online.

Jak sprzedawać w internecie produkty cyfrowe?

Jak wiesz, od jakiegoś czasu interesuję się hand letteringiem. Miałam przyjemność poznać Mariolę, która tworzy markę Mar-Art. Obie z Mariolą brałyśmy udział w sportowym wyzwaniu Kamili Rowińskiej, które z końcem września się kończy. Obie wytrwałyśmy przez 11 z 12 miesięcy. Mariola uczy w swojej marce o hand letteringu, sketchnotes (notatki wizualne) oraz Procreate czyli programie do rysowania i pisania na tablecie. Użyła YouTube, aby w świetny sposób zareklamować siebie, swoje umiejętności, kompetencje i wiedzę na grupach, do których należy. Także na grupie wyzwania Kamili Rowińskiej. Wie, jak sprzedawać w internecie.

Na Instagramie w zapisanych relacjach znajdziesz Mini Poradniki YouTube https://www.instagram.com/agataguzy_pl/?hl=pl

Rób to, co kochasz i dziel się tym z publicznością

Mianowicie nagrała wideo, w którym pokazuje sposób prowadzenia zeszytu wyzwania. W tym zeszycie opisywaliśmy swoje kilometry, lekcji z książek, które były do przeczytania zgodnie z zasadami wyzwania. Mariola podeszła do tego bardzo kreatywnie. Jest wiele rysunków, cytatów, są różnego rodzaju ikony. Dodała także swoje osobiste cele i ogólnie cały zeszyt jest bardzo piękny.
Zastanawiasz się pewnie, co ma YouTube do zeszytu z rysunkami czy jakimś zadaniami z wyzwania. Ma to do siebie, że Mariola wzięła i nagrała film, w którym pokazuje ten swój zeszyt. Pokazuje go osobom, które brały udział w tej aktualnej edycji wyzwania, ale także tym, które będą brały udział w kolejnej edycji (o której Ci także zaraz opowiem). Film można także zobaczyć w grupach Marioli i jej marki.

Jak sprzedawać w internecie bez nachalnego wciskania produktów?

Zobacz, jak piękna to jest sprzedaż bez sprzedaży, bez nachalności. Kiedy ona nagrywa coś, co robiła sercem dla siebie tak naprawdę. To był jej prywatny zeszyt z wyzwania, z osiągnięciami wyzwania. Ona pokazując go, pokazując, jak go robiła z serca, pokazała tak naprawdę cały twój majstersztyk, swoje umiejętności. Stała się żywą reklamą swoich kursów online oraz swoich ebooków. Nie musiała pokazywać ani jednego z tych produktów. Nawet nie zadała sobie pytania, jak sprzedawać w internecie, tylko zadziałała z tym, co ma.

Content marketing na YouTube – metoda na wzrost ilości odbiorców i klientów

Użyła świetnego content marketingu na YouTube, pokazując faktycznie wartość merytoryczną tego, jak można hand lettering i notowanie wizualne użyć w praktyce. Tym samym mogła zainteresować osoby z wyzwania, mogła zainteresować dotychczasowych widzów kanału na YouTube. Taki film trafi do osób, które będą chciały prowadzić Bullet Journal i wiele wiele innych. Ci ludzie, jako potencjalni klienci, mogą później kupić jej produkty.

Taka prosta nie powiązana działalność sportowa, którą Mariola konsekwentnie dokumentowała, używając sobie znanych technik, pozwoliła jej na użycie tego jako żywej reklamy.

Na moich IG Stories często pokazuję backstage oraz moje pozostałe aktywności https://www.instagram.com/agataguzy_pl/?hl=pl

Podziel się swoją pasją i sprzedawaj, dzięki YouTube

Zastanów się teraz, jak Ty swoim biznesie tradycyjnym, w swoim biznesie online czy w swojej pasji, z której chcesz w przyszłości zrobić biznes, jak Ty możesz wykorzystać właśnie nagrywanie filmów na YouTube. Nawet jeżeli nie Ty staniesz przed kamerą. Jeżeli to będzie jakiś zeszyt albo prezentacja, możesz użyć YouTube do zdobywania nowych widzów, obserwatorów i przede wszystkim nowych klientów do Twojego biznesu.

Film Marioli, o którym piszę znajdziesz tutaj: https://youtu.be/_imUMQvL3BE
Blog i bezpłatne materiały Mar-art znajdują się pod tym adresem: https://blog.mar-art.org/

jak sprzedawać w internecie

Jeżeli chcesz założyć kanał lub zoptymalizować już istniejący, to zapisz się na wyzwanie:

Załóż kanał na YouTube w 3 DNI!

.

Jak pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność?

YouTube jest platformą stricte video. Tutaj przychodzimy, żeby zobaczyć filmy twórców, tutoriale, poradniki vlogi itd. Pomimo to, na początkach platformy, brakowało jej dodatkowej szybkiej komunikacji między twórcą a widzami. Nagranie wideo i załadowanie go trwa stanowczo dłużej niż na przykład napisanie posta i dorzucenie ewentualnie zdjęcia. Komunikacja w komentarzach nie daje zasięgu do wszystkich subskrybentów, dlatego powstała Zakładka Społeczność. W takim razie, jak pisać posty na YouTube w zakładce społeczność?

Kto może pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność?

Zanim odpowiemy na pytanie, jak pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność, musimy sobie odpowiedzieć, czy wszystkie kanały mają tą zakładkę. Otóż nie, jest to funkcja YouTube dostępna po osiągnięciu przez kanał 1000 subskrypcji. W moim przypadku została odblokowana około dwóch tygodni po osiągnięciu 1000 subskrypcji na moim kanale. Jeżeli czekasz na Zakładkę Społeczność, uzbrój się w cierpliwość.

Gdzie na kanale jest Zakładka Społeczność?

Zakładkę Społeczność znajdziemy na stronie głównej naszego kanału, gdzie mieszczą się inne zakładki np. główna czy playlisty. Jest to czwarta zakładka od lewej. Po kliknięciu w nią widzimy cały feed czyli tablicę oraz wszystkie nasze dotychczasowe aktywności w tej zakładce.

Zakładka Społeczność jest dostępna i na komputerze i na smartfonie

Gdzie widzowie widzą nasze posty?

Posty, napisane w Zakładce Społeczność, są widoczne dla wszystkich widzów w tej zakładce po wejściu na kanał. Drugim bardziej przydatnym miejscem jest zakładka subskrypcje.Tutaj twoje posty widzą tylko subskrybenci. Minus jest taki, że druga opcja występuje jedynie w aplikacji YouTube na smartfony, ale wielu użytkowników właśnie tam korzysta z YouTube. Jest to najszybsza i najbardziej skuteczna droga do szybkiej komunikacji z widzami.

Po co pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność

Zasadnicze pytanie brzmi, po co w ogóle pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność? Nie jest to najważniejsza funkcja a jedynie dodatek do YouTube, bo jest to jednak platforma video. Pozwala ona jednak na:

  • szybką komunikację drobnych informacji,
  • angażowanie widzów, prowokowanie interakcji, 
  • zadawanie pytań, by na przykład planować kolejne filmy,
  • przypominanie o dotychczasowych publikacjach video.

Jak pisać posty na YouTube w Zakładce Społeczność?

Przechodzimy do sedna. Tak, wiem, trochę naokoło, ale już przynajmniej wiesz, po co ci ta cała Zakładka Społeczność. Po wejściu na Zakładkę Społeczność możesz:

  1. napisać tekst posta – tej opcji samodzielnie nie polecam. YouTube to kraina wzrokowców. Sam tekst nie przykuje wystarczająco uwagi,
  2. napisać tekst i dodać film: z wyszukiwarki YouTube, adresu URL lub Twoich filmów na kanale YouTube. Dzięki temu, przypomnisz swoje wideo lub poinformujesz o innym ważnym dla ciebie w filmie,
  3. dodać ankietę, aby zaangażować widzów w rozwój marki i lub kanału,
  4. napisać tekst i dodać obraz/zdjęcie – uzyskujesz wtedy format podobny do feedu Facebooka.
Dodaj: tekst, film, ankietę lub obraz.

Widzowie mogą twoje posty:

  • polubić lub dać kciuk w dół, 
  • skomentować, 
  • udostępnić w swojej Zakładce Społeczność, o ile ją mają.

Jeżeli jeszcze nie masz 1000 subskrypcji i bardzo zależy Ci na Zakładce Społeczność, to pamiętaj, że nie jest to najważniejsza funkcja na twoim kanale. Staraj się, aby twoje treści były jak najbardziej wartościowe a ten 1000 sam do Ciebie przyjdzie. Jeżeli chcesz skutecznie rozwijać swój kanał do 1000 subskrypcji lub dalej, to zapisz się na newsletter YouTube dla Początkujących i pobierz Infografikę: 7 kroków, jak mieć więcej wyświetleń. Wpisując swój najlepszy adres email w formularzu poniżej, uzyskasz dostęp do bezpłatnych materiałów dodatkowych. 

.

Tymczasem życzę Ci powodzenia. 

Działaj!

3 błędy początkujących na YouTube

Od kilku lat jestem aktywnym użytkownikiem YouTube. W tym czasie mogłam zaobserwować błędy na YouTube osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z własnym kanałem. Wiele z nich nie przetrwało próby czasu, pomimo że naprawdę dobrze się zapowiadali. Powiem więcej, wielu z nich mogło osiągnąć na YouTube więcej niż ja do tej pory, ale ja nadal tworzę a ich już nie ma. Sama popełniałam błędy. Gorzej. Nadal niektóre popełniam. Dlatego zachęcam Cię, przeczytaj ten wpis i omijaj opisane błędy szerokim łukiem.

Błędy na YouTube 1: Brak miniatur niestandardowych

3 błędy na YouTube zaczniemy od miniatur. Kanał na YouTube może być dla Ciebie tylko dodatkiem do pozostałych social mediów, dodatkową formą marketingu. Rozumiem, że możesz chcieć tylko wrzucić film i niech idzie w świat. Prawda jest taka, że tak się w większości przypadków nie stanie, bo nikt nie zauważy Twoich filmów.
Po załadowaniu na kanał filmu, automatycznie generują się 3 kadry z niego, z których jeden staje się (możesz wybrać który) miniaturą tego nagrania. Jednak te kadry są robione z automatu i mogą np. pokazywać Ciebie z jednym przymkniętym okiem i krzywą miną.
Aby tego uniknąć, należy zrobić miniaturę niestandardową i ustawić ją do Twojego filmu. Możesz ją zrobić w programie Canva i użyć własnych zdjęć. Program ten ma szablony do miniatur, aby były one w odpowiednim rozmiarze.
Żeby była jasność, miniatura to obok tytułu filmu najważniejsza rzecz, która sprawia, że ktoś zechce kliknąć w Twoje video. Więcej o miniaturach pisałam w tym poście.

Zawsze najlepiej obrazuje to metafora z randką. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeżeli chcesz, żeby pierwsza randka była udana, w pierwszej kolejności dbasz o schludny i atrakcyjny wygląd. O gustach się nie dyskutuje, ale potencjalny królewicz może się rozmyślić,gdy zobaczy Cię w brudnych dżinsach. Niesprawiedliwe? Przecież Cię nie zna! A Ty chciałabyś iść na randkę z kimś w zapoconej, starej koszulce? Nie sądzę.

Czy nam się to podoba, czy nie, oceniamy najpierw przez pryzmat tego, co widzimy. Dopiero wtedy decydujemy, czy chcemy poznać się bliżej…albo kliknąć w Twoje video.
Poświęć te 5 minut dodatkowo, stwórz i dodaj miniaturę do filmu, aby oczarować potencjalnych widzów już na pierwszej randce.

miniatury na youtube
Od lewej: miniatura niestandardowa stworzona w Canvie oraz 3 miniatury generowane automatycznie jako kadry z filmu

Błędy na YouTube 2: Brak tagów i opisów

Kolejny ogromny a dosyć prosty błąd polega na braku opisów lub tagów do filmu. Nawet najprostsze formy sprawdzą się lepiej dla algorytmu YouTube niż puste pola.

Krótkie wprowadzenie do tego, czym jest ów algorytm. W dużym uproszczeniu jest to proces, któremu ulega każdy film a polega na jego ocenie. Filmy oceniane są pod kątem trafności filmu względem zapytań w wyszukiwarce, popularności, zaangażowania widzów itd.

Dodając nowy film jako osoba początkująca, możesz jeszcze nie umieć ocenić, który temat jest popularny i trafny. Masz za to 100% wpływ na to, co znajdzie się w opisie i tagach, aby Twoje video było bardziej „czytelne” dla algorytmu.

Twoje zadanie to opisać w tych dwóch miejscach swój film jak najlepiej. Pokazać, że odpowiada na ważne pytania. Tekst ten i w opisie i w tagach musi zawierać ważne dla tematu słowa kluczowe. Dzięki temu algorytm uplasuje Twój film wyżej w wyszukiwaniach.

Opisy i tagi to namiastka optymalizacji Twoich filmów, ale od tego najlepiej zacząć. Jeżeli chcesz pogłębić temat (i poznać inne błędy na Youtube), to zapraszam Cię do pobrania Infografiki: jak mieć więcej wyświetleń w 7 krokach? Jest dostępna przy zapisie na newsletter TUTAJ.

Webinar możesz zobaczyć na moim kanale TU

Błędy na YouTube 3: Niecierpliwość

Wiele osób zaczyna swoją karierę na YouTube z wielkim zapałem i głodem sukcesu. Nagrywają kilka filmów, które publikują jednocześnie lub jeden po drugim bez dnia przerwy. Potem siadają i czekają na sławę, lajki, komentarze, udostępnienia i…nic. Może jeszcze coś tam stworzą, ale ogólnie zapał mija. Często kanał też.

Nie od razu Rzym zbudowano! Ustal cel, napisz plan, dostosuj działania REALNIE. Wystrzelać się z tematów w 1 tydzień zawsze możesz. Ale po co? Aby coś zaczęło się dziać, musisz cierpliwie doczekać pierwszych 100 subskrypcji, a to chwilę potrwa. (Wyjątkiem jest, kiedy masz zaangażowaną społeczność na innej platformie, wtedy część przejdzie za Tobą na YouTube) Dlaczego 100? Przekroczenie 100 subów daje nowo przybyłym dowód społeczny.

„Oprócz mnie 100 osób ogląda ten kanał, więc może być ciekawy.”

To wzbudza zaufanie do Twoich treści i marki. Po pierwszej setce zauważysz szybszy przyrost, ale i mniejsze parcie w swojej głowie. Każdy krok milowy 100, 1000, 10000…wzbudzi większe zaufanie widzów (i Ciebie samej) do Twoich działań na YouTube.

Moja rada: buduj konsekwentnie spójne i merytoryczne treści na swoim kanale i ciesz się drogą. Wzrost kanału i liczby subskrybentów niech będzie efektem ubocznym Twojego zaangażowania.

Nie narzekaj, że jest ciężko, gdy idziesz na szczyt.

Działaj, gdy YouTube Ci nie idzie

Na zakończenie chciałabym, żebyś zapamiętała jedną ważną rzecz. Każdy popełnia błędy. Ludzi sukcesu wyróżnia to, że działają pomimo popełnianych błędów. Czy masz kanał na YouTube, fanpage czy konto IG, zawsze znajdzie się ktoś, kto:
– wie lepiej,
– skierował w Ciebie swój hejterski celownik,
– ma więcej widzów,
– ma mniej widzów,
– lepiej działa,
– szybciej działa.

Olej to!
Po prostu DZIAŁAJ!

Korzyści posiadania kanału na YouTube

Kanał na YouTube - korzyści

Skoro tutaj zajrzałeś, pewnie zastanawiasz się, po co mi kanał na YouTube? Działasz na swojej stronie i fanpage’u, to Ci wystarcza. Zastanów się, czy starcza to także Twoim klientom i obserwatorom. Część z nich może woleć spędzać czas na YouTube i tam szukać contentu w formie video.

Ważne! Część Twoich POTENCJALNYCH klientów w ogóle nie wie, że istniejesz! Ty jesteś tutaj a oni na YouTube. Nie oczekuj, że sami Cię znajdą – zrób ten pierwszy krok. Pozwól, żeby Cię odkryli tam, gdzie czują się komfortowo. Wtedy szanse na zakup Twoich produktów czy skorzystanie z usług są o wiele większe.

Kanał na YouTube - konkurencja

Mam pewność, że to jest TO, ale cały czas po głowie chodzi mi, co założenie kanału na YouTube da TOBIE. Przychodzą mi do głowy dwie rzeczy, które ściśle się ze sobą łącza: przewaga konkurencyjna i nowe źródło klientów.

Idzie Ci świetnie, ale cały czas oglądasz się, co robi Twoja konkurencja? A może masz uczucie, że ciągle jesteś z tyłu i nie masz pojęcia, skąd oni biorą nowych klientów?
Jakkolwiek by nie było, pojawiając się na YouTube zyskasz przewagę konkurencyjną. Nawet jeżeli będzie to tylko przewaga nad sobą z dnia poprzedniego, to warto! Zyskaj nowych klientów, status eksperta i rozpędź swoje działanie, pojawiając się na YouTube.

Rozwijając swoją markę, lepiej nie porównywać się do swojej konkurencji zgodnie z cytatem Kamili Rowińskiej:

Nie porównuj swojego zaplecza do czyjejś wystawy.

Nie oznacza to jednak, że możemy żyć w błogiej nieświadomości. Musisz wiedzieć, gdzie pokazuje się Twoja konkurencja i jakich rozwiązań używa. Dzięki temu nie zostaniesz w tyle. W zależności od Twojej branży, duża część konkurencji ma lub planuje założenie kanału na YouTube. Nieważne jaka jest sytuacja, idąc do przodu w tym kierunku, rozwiniesz się i zyskasz nowych odbiorców.

Napisz mi, jeśli chcesz, na fanpage YouTube dla Początkujących, czy Twoja konkurencja jest już na YouTube oraz jakie korzyści da Ci pojawienie się tam.

Dołącz do wyzwania i pobierz darmowy WORKBOOK!

Kanał na YouTube - jak się przełamać i zacząć?

Coś Cię wstrzymuje? Myślisz o założeniu kanału na YouTube , ale nie wiesz, od czego zacząć?

O tym, jak trafić do odpowiednich widzów, zaplanować i w końcu ruszyć z kanałem, jak to zrobić bez zbędnego komplikowania dowiesz się już w dniach 6-8 lipca.

Zapisz się i weź udział w bezpłatnym wyzwaniu: Załóż kanał na YouTube w 3 dni!
To wyzwanie jest dla Ciebie! W 3 Dni założysz kanał i opanujesz podstawy. Wskakuj na pokład już dziś!

Po zapisie otrzymasz e-mail z agendą wyzwania.

Dodatkowo dostaniesz darmowy Workbook PDF, aby móc stworzyć kanał, nawet jeśli nie będziesz na wyzwaniu w dniach 6-8 lipca. Żebym wiedziała, że chcesz go otrzymać, zapisz się na wyzwanie.

.

Blog i kanał YouTube: dlaczego warto pisać bloga, gdy masz kanał na YouTube?

Blog i kanał YouTube: Co ma YouTube do Google?

Na dobry początek chciałabym Ci wytłumaczyć jedną rzecz na temat YouTube, która pomoże Ci w przyszłości zrozumieć lepiej, jak pozycjonować się wyżej z Twoim kanałem. Blog i kanał YouTube mogą mieć więcej wspólnego niż myślisz.

Aby założyć kanał na YouTube, należy mieć konto Google np. na Gmailu. Dzieje się tak, ponieważ jakiś czas temu Google kupił YouTube. Dlatego wszystkie działania związane z YouTube są powiązane z Google i na odwrót. Przyda Ci się to, jeżeli chcesz pozycjonować swoje filmy wyżej w YouTube, ale także w wyszukiwarce Google. Wiele osób zapomina, że nie każdy widz pojawi się od razu z platformy. Niektórzy wyszukają daną frazę kluczową w zwykłej wyszukiwarce i jeżeli stoimy wysoko, to wyświetlimy się i tam.

Dlaczego warto pisać bloga, gdy masz kanał na YouTube
Dobrze wypozycjonowany film z YouTube pokazuje się, podczas szukania informacji w wyszukiwarce Google

Podwójna siła

Aktualnie masz kanał na YouTube. Jest on samotnym statkiem w internecie i jego siła zależy tylko i wyłącznie od tego, co wrzucisz na YouTube. Załóżmy, że wykonujesz wszystkie możliwe czynności, dzięki którym algorytm działa na Twoją korzyść i wyświetlenia lecą jak szalone. Wtedy wykorzystujesz 100% możliwości…ale tylko YouTube’a. Jeżeli masz z tym problem, to mam dla Ciebie PREZENT TUTAJ.

Film z YouTube wrzucony do posta o premierach na YouTube na moim blogu

Z drugiej strony wyobraź sobie sytuację, że nie masz kanału i próbujesz się przebić ze swoim blogiem w internecie. Ukończyłeś kurs o SEO, piszesz angażująco i Twoja społeczność czytelnicza rośnie. Masz 100%…atencji wyszukiwarki Google, jeżeli chodzi o teksty.

Zastanów się, co się stanie, jeżeli będziesz w obu miejscach i je ze sobą powiążesz. Nie, nie obiecam Ci 200% normy wyświetleń filmów czy postów blogowych. Ale tak, blog i kanał YouTube razem mogą zdziałać cuda. Zapewniam Cię jednak, że Twoje filmy będą się miały o wiele lepiej na platformie, gdy będą linkowane zewnętrznie czyli na Twoim blogu. Idąc dalej, możesz nawiązać współprace z innymi blogerami. Im więcej udostępnień Twojego filmu w sieci, tym lepiej.

Z kolei Twój kanał na YouTube przyciąga często zupełnie inną publiczność. Są ludzie, którzy szukanie odpowiedzi na swoje pytania rozpoczynają na YouTube a nie w wyszukiwarce Google. Dzięki linkowaniu postów blogowych w opisach do filmów n YouTube, trafisz do zupełnie nowego grona odbiorców. 

A co, jeśli nie mam ochoty prowadzić bloga lub kanału?

To oczywiste, że jeżeli zakładasz bloga, niekoniecznie musisz chcieć prowadzić jakiś YouTube. Z drugiej strony osoba kochająca nagrywać może nie lubić pisania postów blogowych. Chciałabym Cię jednak zachęcić, abyś zrobił to chociaż w wersji minimum. Już podpowiadam jak 😉

Jeżeli masz kanał a nie lubisz pisać, to możesz po prostu stworzyć opis do swojego video i go wykorzystać jako króciutki post blogowy, do którego dołączysz swój film z YouTube i gotowe. I tak ten opis przecież musisz zrobić.

Z kolei dla fanów pisania, którzy niespecjalnie lubią nagrywanie, polecam zrobienie krótkiej zajawki filmowej na temat swojego posta i wrzucenie na kanał YouTube. Pamiętaj, że nie musisz zawsze pokazywać siebie. Możesz nagrać swój głos i dodać zdjęcie, obraz, prezentację. Ważne, żeby później dobrze opisać film na YouTube i podlinkować post blogowy.

Proste? No ba! To działaj 🙂

A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zdobywać wyświetlenia  na YouTube, to zapisz się na moją listę poniżej i zgarnij Infografikę 7 kroków, żeby mieć więcej wyświetleń.

Infografika jest podsumowaniem Webinaru o tym samym tytule, który możesz zobaczyć poniżej. Przypadek? Nie sądzę 😀

.

Targetowanie na Youtube

Targetowanie na YouTube  – celuj w swoich odbiorców

Targetowanie na YouTube to dopasowanie swoich treści i sposobu ich podania do oczekiwanej grupy docelowej. Oczekiwanej to w tym wypadku słowo klucz. Grupa Twoich odbiorców na YouTube to może być zbiór całkiem różnorodnych indywiduów.

Aktualnie piszę dla Ciebie ebooka i dzisiaj przysiadłam do rozdziału, w którym poruszam temat grupy odbiorców. Uświadomiłam sobie, jak śliskie to może być zagadnienie. Targetowanie na YouTube może być bardzo trudne, dopóki nie uświadomisz sobie, że tylko część osób, które do Ciebie trafiają, są Twoim targetem (celem).

Musisz sobie uświadomić, że YouTube to wielka wyszukiwarka, która współdziała z Google. Tutaj dosłownie każdy może wyszukać dane treści i je zobaczyć. A Ty przecież (wbrew pozorom) nie chcesz trafić do każdego, tylko do tego odpowiedniego.

IG YouTube dla początkujących rozpoczęcie działania 1kcreator targetowanie na youtube
targetowanie na youtube

Targetowanie na YouTube – Case Study

Żeby Ci to lepiej zwizualizować, wyobraź sobie, że na YouTube pokazujesz, jak piec torty. Jeżeli masz na sprzedaż książkę kucharską, to chcesz, by Twój odbiorca upiekł z Tobą dobry wypiek i kupił książkę. Na pewno nie chcesz z kolei, aby z Twojego video korzystały osoby, które nie kupią od Ciebie. Albo te, które tylko podpatrzą Twój sposób dekorowania (i go przygarną jako swój). YouTube ma to do siebie, że przyciągniesz wszystkich, ale to od Ciebie zależy, czy zostaną na dłużej.

W przypadku książki o tortach możesz się skupić na dobrym przepisie z podkreśleniem, że dodatkowe materiały na temat dekorowania można znaleźć w książce. Nie warto też umieszczać najlepszych przepisów. Daj jedynie namiastkę tego, co zastaniemy w książce. Nie zrozum mnie źle, nie chodzi o dawanie miernoty. Jakość musi być, ale jednak odbiorca ma dostać trochę i chcieć więcej…ale już kupić.

Tymczasem przez Twój kanał przewiną się dziesiątki osób, które nigdy nic nie kupią, niektóre Cię nawet shejtują…tak jak i u mnie bywa. (Jak masz ochotę sobie poczytać parę hejtów zajrzyj na mój kanał TUTAJ)

Przed oczami miej zawsze tego swojego idealnego klienta. Wyobraź sobie, czego ostatecznie potrzebuje i daj mu to,, ale w mini wersji. Wtedy będzie chciał wrócić po więcej.

To i wiele więcej będziesz mógł przeczytać już niedługo w moim e-booku. Aby nie ominęła Cię premiera, zapisz się na mój newsletter TUTAJ i pobierz darmowy Planer YouTube.

Premiera na YouTube

Premiera na YouTube jest to opcja udostępniania video publicznego. Pozwala ona na upublicznienie załadowanego filmu z jednoczesnym wspólnym oglądaniem.
Premiera na YouTube łączy możliwość planowania video z wyprzedzeniem z możliwością oglądania go na żywo w momencie premiery ze swoją publicznością.

Premiera na YouTube - na czym polega?

Zanim przejdziemy do ustawiania premiery krok po kroku na screenach, to skupmy się na celu i korzyściach premiery.
Jeżeli nagli nas czas i nie mamy możliwości, aby wcześniej ustalić termin premiery na YouTube (bo np. mamy małe i nieprzewidywalne dzieci), możemy ustawić premierę natychmiastową. W tym przypadku po załadowaniu filmu premiera polega na włączeniu trybu na publiczny od razu.  W przeciwieństwie do zwykłego ustawienia filmu możemy ten film obejrzeć razem z publicznością i skorzystać z czatu. Na czacie społeczność może komentować premierę na YouTube a Ty jako twórca możesz się włączyć w dyskusję. Premiera na YouTube ma także na czacie możliwość moderacji komentarzy.

Premiera na YouTube - na kiedy zaplanować?

Najkorzystniej jednak jest premierę zaplanować i ustawić wcześniej. Powody są trzy:

1. Dajemy naszej społeczności wcześniej znać o filmie, więc ludzie są w stanie zaplanować sobie czas, aby go obejrzeć.
2. Budujemy napięcie i chęć obejrzenia video na ciekawy temat. Przyda się oczywiście zgodny z prawdą, ale chwytliwy tytuł oraz dobrze zrobiona miniatura (o miniaturach więcej TUTAJ).
3. Możemy przeanalizować, w jakich godzinach nasz kanał ma najwięcej wyświetleń i w tym szczycie wypuścić film, aby miał jak najlepszą oglądalność.

Po co robić premierę na YouTube?

Oprócz podanych powyżej powodów takich jak budowanie napięcia czy wstrzelenie sie w najlepszą oglądalność. Premiera na YouTube opłaca się z jednego bardzo ważnego powodu – angażuje społeczność. Dzięki premierze, ludzie mogą komentować oglądany film na żywo. W bardziej zżytych społecznościach i/lub z podziwianym twórcą premiera pozwala na rozmowę na czacie z twórcą. Buduje to silną relację i angażuje społeczność jeszcze bardziej.

Premiera na YouTube KROK PO KROKU

Premiera na YouTube
W prawym górnym rogu YouTube lub Studio Twórców klikasz kamerę => utwórz film => wyskoczy okno i klikasz wybierz pliki z komputera
Premiera na YouTube
1. Dodaj Tytuł 2. Dodaj opis 3. Dodaj miniaturę 4. Kliknij DALEJ
Premiera na YouTube
Możesz poczekać aż film się doda i dodać elementy lub kliknij DALEJ
Premiera na YouTube
Premiera od razu po załadowaniu filmu: 1. Zapisz lub opublikuj jak Publiczny 2. Ustaw jako natychmiastową premierę 3. OPULBLIKUJ
Premiera na YouTube
Premiera zaplanowana w przyszłości: 1. Zaplanuj 2. Ustaw datę i godzinę 3. Ustaw jako Premierę 4. Zaplanuj
Premiera na YouTube
1. Możesz skopiować link lub udostępnić w social mediach 2. ZAMKNIJ
Premiera na YouTube
Widok zaplanowanej premiery u Twojego subskrybenta 1. Subskrybcje 2. Premiera z terminem i możliwością ustawienia przypomnienia
Premiera na YouTube
Widok premiery po kliknięciu jakiś czas przed premierą, widać czat oraz datę premiery i możliwość ustawienia przypomnienia
Premiera na YouTube
Można zobaczyć, ile osób weszło w premierę i czeka na jej początek
Premiera na YouTube
Zaczyna się odliczanie do premiery
Premiera na YouTube
Pierwsza osoba komentuje
Premiera na YouTube
Klikając w trzy kropki po prawej od komentarza wyskakuje lista możliwości, można zgłosić komentarz, usunąć, wyciszyć użytkownika, ukryć go lub dodać jako moderatora
Premiera na YouTube
Po skasowaniu komentarza jako twórca widzisz taką informację na czacie

Na temat Premiery na YouTube nagrałam także video, które możesz obejrzeć poniżej. Zachęcam do subskrybowania mojego kanału na YouTube, aby korzystać z innych wartościowych treści.

YouTube blokuje komentarze

YouTube blokuje komentarze. Co się wydarzyło?

Zacznijmy od początku, a więc od tego, co się stało, że YouTube zablokował komentarze. Na początku 2019  roku wybuchła afera, w której okazało się, że algorytm YouTube poleca kanały dziecięce pedofilom. Z założenia platforma jest przeznaczona dla osób powyżej 13 roku życia, ale realia są zupełnie inne. Ogromna ilość dzieci nie tylko ogląda treści, ale także je udostępnia na YouTube bez ograniczeń. Brak jakichkolwiek zabezpieczeń doprowadził do wspomnianej afery. 

YouTube dostał ogromne kary w okolicach 200 milionów dolarów nałożone przez FTC czyli amerykańską Federalną Komisję Handlu za nieprzestrzeganie COPPA – ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie. Mówi ona w uproszczeniu o tym, że nie można gromadzić danych użytkowników poniżej 13 roku życia. Co ciekawe, tacy użytkownicy mają swój ogromny udział w wyświetleniach platformy.

Konsekwencją sytuacji było natychmiastowe zablokowanie przez YouTube komentarzy pod filmami kanałów, które były przeznaczone dla dzieci, występowały w nich dzieci lub miały elementy z dziećmi związane np. kanały vlogowe. Wywołało to lawinę niezadowolenia wśród twórców i przysporzyło problemów z komunikacją ze społecznościami na wiele tygodni.

Rozwiązanie problemu przez YouTube

YouTube został postawiony pod ścianą i musiał znaleźć rozwiązanie, bo jak się okazało sama aplikacja YouTube Kids nie wystarczyła. W konsekwencji YouTube wprowadził konieczność oznaczania umieszczanego na platformie contentu jako przeznaczony dla dzieci lub nie. Ważne słowo to w tym wypadku KONIECZNOŚĆ, bo jeżeli nie zaznaczymy tej funkcji na naszym kanale czy pojedynczo pod umieszczanym filmem, to zostaniemy z automatu pozbawieni paru funkcji.

Ograniczone lub wyłączone funkcje

W praktyce działa to tak, że kanały nieprzeznaczone dla dzieci mają wszystkie dostępne funkcje a kanały niezweryfikowane (które nie zaznaczyły czy są dla dzieci, czy nie) oraz kanały skierowane dla dzieci mają ograniczone lub wyłączone funkcje takie jak:

 

  • komentarze,
  • brak spersonalizowanych reklam,
  • superchat, półka z produktami,
  • czat na żywo,
  • powiadomienia,
  • dodawanie filmu do playlisty, 
  • miniodtwarzacz,
  • ekrany końcowe,
  • relacje,
  • zakładka społeczność.

Jak odblokować komentarze?

Przede wszystkim chciałam podkreślić (bo na moim kanale wszyscy się rzucają o to), że TO ŻE TWÓJ KANAŁ NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z DZIEĆMI, wcale nie oznacza, że YouTube blokuje Ci funkcje np. komentarzy bez powodu. Powód może być banalny: nie doczytałeś, że masz obowiązek zaznaczyć pod każdym filmem osobno lub dla wszystkich treści na kanale, że NIE JEST on przeznaczony dla dzieci.

Poniżej pokazuję krok po kroku, jak zaznaczyć na kanale, czy Twoje treści są przeznaczone dla dzieci czy nie.

1. W Studio Twórców klikasz w USTAWIENIA.
jak-odblokować-komentarze-na-youtube
2. Klikasz w zakładkę KANAŁ.
jak-odblokować-komentarze-na-youtube
3. Klikasz w USTAWIENIA ZAAWANSOWANE.
jak-odblokować-komentarze-na-youtube
4. Zaznaczasz: Nie, oznacz ten kanał jako nieprzeznaczony dla dzieci. Nigdy nie przesyłam treści przeznaczonych dla dzieci. (chyba że jest inaczej)

Jeżeli chcesz zaznaczać przeznaczenie treści każdorazowo przy dodawaniu nowego film, to w poprzednim kroku zaznaczasz: Chcę sprawdzać to ustawienie dla każdego filmu.

W tym przypadku przeznaczenie treści dla dzieci bądź nie zaznaczasz w sposób pokazany poniżej ZAWSZE, gdy dodajesz nowy film.

jak-odblokować-komentarze-na-youtube
1. W Studio Twórców klikasz w zakładkę Filmy. 2. Przy wybranym filmie klikasz w ołówek SZCZEGÓŁY.
1. Klikasz w Szczegóły. 2. Zaznaczasz, czy film jest przeznaczony dla dzieci czy nie.

Problem z komentarzami dalej się pojawia

Jeżeli problem z komentarzami nadal się pojawia, to w mojej opinii są 3 opcje.

Po pierwsze: zaznaczyłeś, że Twoje filmy/film SĄ przeznaczone dla dzieci i dlatego komentarze są wyłączone.

Po drugie: jest coś takiego jak Wytyczne dla Społeczności YouTube i jeżeli je w jakiś sposób łamiesz, to YouTube ma Cię na celowniku. Polecam zapoznać się  z zasadami tutaj: https://www.youtube.com/about/policies/#community-guidelines

Po trzecie: YouTube też popełnia błędy (i dostaje za to kary), więc może warto odezwać się do Pomocy YouTube w celu rozwiązania problemu z komentarzami.

O blokowaniu komentarzy na YouTube możesz także posłuchać na moim kanale, filmy poniżej.

Zachęcam Cię także do odwiedzenia mojej strony na Facebook’u TUTAJ oraz pobrania mojego Planera YouTube.